Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с Бубина или свещ? AP 147

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с Бубина или свещ? AP 147

    Преди малко разхвърлих колата, че вчера изведнъж умаля. Викам си само свещ ще е... та отворих я преди малко и направих малко снимки. Всичките гумени лули освен 1 бяха черни, другата беше тъмно кафява. Около свеща, където влиза лулата страниците бяха също кафеви, за разлика от отстаналите, който си бяха с цвета на главата сиви. Прилагам и снимки, ако някой е имал подобен проблем да сподели. Бубина ли причинява това явление или свещ. Имам резерви и сега чакам да изстине малко да ги сложа да видя как ще е. Но искам и мнение от вас.

    Колата е АР 147 1.6 16в 120к.с. 2001г. на бензин/газ.
    Attached Files
    Last edited by zombiran; d.m.y г., 17:28.

  • #2
    Като изстине и я запалиш пипай изпускателните колектори - ако има свещ или бобина съответния колектор ще е доста по студен от останалите.
    sigpic
    Автосервиз, Варна, ул.Наум 8, 0888757558
    Alfa Romeo GT 1.9 16v 05'

    Comment


    • #3
      ако е по-студен, свеща ли ще е или бубината ? или двете

      Comment


      • #4
        Това, като гледам е бобината над малката свещ на 3 - ти цилиндър. А малката свещ и да не работи, едва ли ще се усети съществена разлика в температурата на колектора.

        Мисля, че е по-добре кабелите да се наредят като CF3 схема и ако е бобина веднага ще се усети разлика в работата на мотора. Ако е свещ, няма да има съществена разлика.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Ами до колкото знам моята е ЦФ3... според ламбда сондите ако се гледаше...поправете ме ако греша. Моята е с 3 такива Би трябвало да са наредени за него предполагам. А и разлика има голяма след като веднага усетих, че нещо не е наред, но не знаех кое точно

          Comment


          • #6
            Ако кабела от всяка бобина е свързан към свещта на същия цилиндър, значи е CF3.

            Ако това е случая, методът на Pininfarina ще те ориентира на кой цилиндър е проблема.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #7
              Ето как са наредени. И забелязах пукнатини на самите бобина... дали е проблем?
              Attached Files
              Last edited by zombiran; d.m.y г., 14:18.

              Comment


              • #8
                Да, CF3 e. Пробвай това с температурата на колектора и ако установиш, че проблемът е в 3 - ти цилиндър, размени бобините на 3 - ти и 4 - ти цилиндър. Ако проблемът се прехвърли на 4 - ти цилиндър, сменяй бобината.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Ето малко актуализация на след махането на свщите. Те са Champion

                  Така не знам от къде се броят цилиндрите, за това ще ги броя от ремъка към акумулатора.

                  На 2-рия цилиндър свещите са черните от снимката... всички останали свещи са керемидено на цвят включително и свещите с кафявата лула( Бoбина).
                  Attached Files
                  Last edited by zombiran; d.m.y г., 14:17.

                  Comment


                  • #10
                    Правилно ги броиш цилиндрите. Свещите на втори цилиндър не са добре, сравнени с останалите.

                    В какво точно се изразява проблема с мотора? Неравномерна работа (притрисане), липса на мощност....?


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Изведнъж спря да работи добре, взе да притриса на ниските обороти и леко стана по мудна в ниските.. иначе я пробвах и до 160-70км/ч нямам ядове. Мислех, че е от филтрите на газовото, че не съм ги сменял скоро, но и на бензин го прави същото. Докато завивах другите свещи, втория цилиндър ми се стори леко омаслен. Не да плува в масло, но имаше проблясък долу около свеща.
                      Last edited by zombiran; d.m.y г., 16:39.

                      Comment


                      • #12
                        Не е зле, ако имаш възможност да премериш компресията на мотора.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Ами не знам кога ще може да стани това... Преди малко пробвах колата... ами пак не работи както трябва... пипах колекторите... всичките си нагряват стабилно, не можах да намеря разлика в тях... от 4-те имам спомен вече странна работа. Има странно буботене през ауспуха...

                          П.С. Утре ще гледам да направя едно клипче с Gopro-то да видите за какво иде реч.
                          Last edited by zombiran; d.m.y г., 17:24.

                          Comment


                          • #14
                            Пробвай да ресетнеш ECU - то с откачане на акумулатора за 15 минути.
                            Свещите може да са омаслени по много причини.
                            Мерене на компресия и диагностика ще даде доста повече насоки.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              Аз май залагам на прегорял клапан
                              sigpic
                              Автосервиз, Варна, ул.Наум 8, 0888757558
                              Alfa Romeo GT 1.9 16v 05'

                              Comment

                              Working...
                              X